.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان می تواند نیاز های کشاورزی ایران را بر آورده کند اگر...
گیلان می تواند نیاز های کشاورزی ایران را بر آورده کند اگر...

گیلان یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران است که 38 درصد برنج / 90 درصد چای / 60 درصد ابریشم / 18 درصد زیتون و 70 درصد بادام زمینی کشور را تولید می کند و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر از جمله مرکبات – انواع میوه ها – سبزیجات – صیفی جات و دیگر محصولات زراعی توانمندیهای قابل توجهی دارد.

به جرات می توان گفت: اگر برخی مشکلات ساختاری کشاورزی گیلان بر طرف شود استان مان میتواند بسیاری از نیازهای کشاورزی ایران را بر طرف کند.

نگاهی کوتاه به ساختار کشاورزی گیلان نشان می دهد که سنتی بودن شاکله کشاورزی گیلان و کند بودن روند نوسازی آن مشکلات مالی بسیاری از کشاورزان - خرده مالکیت زمین های کشاورزی – کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی و نبود بازار مطمئن برای فروش  بسیاری از محصولات مهم کشاورزی و وابسته بودن بازرگانی این محصولات به خرید تضمینی دولت از چالش های مهم کشاورزی  دیر پای گیلان است.

اگر چه دولت برای رفع این مشکلات چاره اندیشی هایی کرده و در تلاش  برای رفع آنهاست  اما با توجه به( برنامه محوری دولت برای خود کفایی )و نیز اهمیت کشاورزی در حفظ استقلال / تداوم رشد اقتصادی / حفظ امنیت غذایی و ایجاد فرصت های شغلی / توجه بیش از پیش دولت به کشاورزان ضروری است.

البته توجه به کشاورزی به معنای وانهادن دیگر بخش های اقتصادی و نادیده گرفتن تاثیر آنها در توسعه پایدار و همه جانبه نیست / بلکه مراد آن است که باید از دیگر بخش های اقتصادی به ویژه صنعت  برای  توسعه کشاورزی  بهره جست و توسعه این بخشها را منوط به محدود کردن کشاورزی نکرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.